جهت مشاوره رایگان تماس بگیرید

یک محتوای خوب در اینستاگرام چه ویژگی هایی دارد؟

اینستاگرام شبکه‌ای جهانی است که افراد مختلف با هر سلیقه‌ای را با استفاده از محتوا به هم مرتبط می‌کند.اصلی ترین راه برای بازاریابی پیج اینستاگرام تولید محتوا جذاب و باکیفیت است. همچنین در بررسی این مسئله که چه چیزی باعث می شود افراد برای بازدید پیج شما زمان بگذارند باید گفت محتوا حرف اول را می زند.

 این محتوا میبایست یکسری ویژگی هایی داشته باشد تا بتوایند برای مخاطبین جذاب باشد. در این مقاله قصد داریم این ویژگی ها را بررسی کنیم.

1- متناسب با سلیقه مخاطبین باشد

به بیان ساده تر، محتوایی که شما تولید می کنید میبایست منطبق با سلیقه مخاطبین شما باشد . البته برای رسیدن به این هدف، ابتدا باید مخاطبین هدف خود را  شناسایی  کنید . نیازها ، سلیقه و مهمترین دلیلی که باعث می شود چنین پیجی را فالو کنند و وقت خود را در آن پیج بگذرانند را شناسایی کنید.

در آینده فرآیند های تبلیغاتی خود را همانند تولید محتوا باید بر همین اساس بچینید.

2- از جذابیت نوشتاری، سمعی و بصری بالایی برخوردار باشد.

پلتفرم اینستاگرام عکس محور بوده و اغلب محتوایی که در آن تولید و منتشر میشود، متشکل از محتوای نوشتاری، سمعی و بصری میباشد. شما باید در انتخاب متن و عکس(یا ویدیو) کمال سلیقه را به خرج داده و از عکس و ویدیو های باکیفیت و جذاب استفاده کنید. همچنین بیشتر سعی کنید خودتان محتوای مورد نیازتان را تولید کنید تا اینکه بخواهید کپی کنید.

برای محتوای نوشتاری سعی کنید از متون کوتاه، جذاب و در عین حال مفهومی استفاده کنید تا پیام شما به بهترین شکل ممکن به مخاطبین منتقل شود.

 این نکته را نیز در نظر داشته باشید که به هیچ وجه از متون طولانی که از حوصله مخاطب خارج است استفاده نکنید! زیرا در پلتفرم اینستاگرام اکثر اوقات مخاطب تن به خواندن این چنین متن هایی نمیدهد و بیشتر به دنبال عکس و فیلم جذاب هست.

3- از نام یا نشان تجاری خود در محتوای تولید شده استفاده کنید.

استفاده از نام یا نشان تجاری خود در محتوایی که منتشر میکنید از اهمیت بالایی برخوردار است. این موضوع علاوه بر اینکه سبب میشود نام یا نشان شما در ناخوداگاه مخاطب ثبت شده و درخاطر او باقی بماند، ردی از شما در محتوا به جای میگذارد که اگر شخصی محتوای شما را خارج از صفحات شما ببیند، آن رد را دنبال کرده و به شما برسد.

4- محدودیت نداشته باشید!

نکاتی که برایتان مطرح کرده ایم را به عنوان نکات اصلی در نظر بگیرید. اما سعی کنید دچار هیچگونه چهارچوب و محدودیتی نشوید. در مسیر تولید محتوا باید خلاقیت به خرج دهید و بروز باشید و از هر ابزار یا پتانسیلی که به شما در خلق تولید محتوای جذاب کمک میکند بهره ببرید.