جهت مشاوره رایگان تماس بگیرید

دامنه سطح بالا یا TLD چیست؛مزایا و معایب استفاده از TLDبرای ایجاد دامنه های خلاقانه

انتخاب نام دامنه (Domain) صحیح و اصولی یکی از مراحل راه اندازی وب سایت برای کسب و کار خود می باشد. مهم است دامنه ای برگزینید که در ذهن مخاطبان و مشتریانتان ماندگار باشد.

در این مقاله به شما کمک می کنیم از روشی خلاقانه برای انتخاب نام دامنه استفاده کنید و برند تجاری خود را در ذهن ها ماندگار کنید.

TLD اختصاری است که برای دامنه سطح بالا (top-level domain) استفاده می‌شود. TLD در واقع آخرین بخش از نام دامنه پس از نقطه (Dot) نهایی است و همچنین به عنوان پسوند دامنه نیز شناخته شده می‌شود. یک مثال واضح از TDL در دامنه azbeco.ir، عبارات ir است که به عنوان TLD شناخته می‌شود.

ترکیب دامنه های سطح بالا (TLD) با نام تجاری مجموعه شما می تواند ایده ای جالب توجه باشد. برای مثال می توانید از دامنه های TLD همچون .blog و .shop استفاده نمایید و به این صورت محور فعالیت وب سایت خود را پیش از ورود به کاربران معرفی نمایید.

 شما می توانید از ترکیب های متفاوتی در استفاده از TLDها بهره ببرید و نام و نشان تجاری مخصوص به خود را ایجاد کنید. این روش در برندسازی کسب و کارتان بسیار موثر خواهد بود.

برای انتخاب نام دامنه ای خاص و ماندگار، پیشنهاد ما کمک گرفتن از دامنه های سطح بالا است تا دامنه ای خلاقانه و هیجان انگیز برای وب سایتتان ایجاد نمایید.

انتخاب نام دامنه خلاقانه چه مزایا و معایبی در پی دارد؟

برخی افراد عبارت طولانی برای نام دامنه انتخاب می کنند و یا برخی از حروف را به صورت تصادفی کنار هم قرار داده و دامنه ای عجیب و غریب می سازند. منظور ما از انتخاب نام دامنه خلاقانه به هیچ عنوان چنین گزینه هایی نیست. عده ای دیگر از افراد تصور می کنند تنها .com گزینه مناسبی برای ساختن یک دامنه است، اما باید بدانید TLD های مختلفی وجود دارند که شما می توانید در ایجاد نام وب سایتتان از آن ها بهره بگیرید. دامنه خلاق می تواند شامل بخشی از نام تجاری شرکت شما باشد که با دامنه های سطح بالا در هم آمیخته و عبارتی کوتاه و جالب ایجاد می کند.

بهتر است بدانید یک شرکت اینترنتی برای نام ها و شماره های واگذار شده به نام ICANN وجود دارد که مرتبا TLDهای جدید را تایید می کند. استفاده از این TLDهای جایگزین مزایای متعددی برای شرکت شما به دنبال دارد که برخی از آن ها عبارتند از:

– کاهش هزینه های ثبت و تمدید مجدد دامنه

– معرفی هدف و نوع فعالیت وب سایت به بازدیدکنندگان: در این حالت هر کاربر پیش از ورود به وب سایت می داند با چه محتوایی رو به رو خواهد شد و موجب کاهش نرخ ترک سایت خواهد شد.

– آسانتر شدن به خاطرسپاری نام دامنه توسط کاربران: استفاده TLDها در نام دامنه، روشی جدید و خلاقانه است که به یاد آوردن نام سایتتان را ساده تر می کند.

باید توجه داشته باشید استفاده از TLD در ساخت نام دامنه در کنار مزیت های فراوانی که دارد، ممکن است برخی مشکلات جزئی به همراه داشته باشد. برای مثال این امکان وجود دارد افراد فراموش کنند دامنه شما با .org ساخته شده و سعی کنند با استفاده از .com وارد وب سایتتان شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *