جهت مشاوره رایگان تماس بگیرید

چگونه از Down شدن سایت جلوگيري كنيم؟

وب سایت، چهره کسب و کار شماست. خرابی وب سایت می تواند اعتبار کسب و کار را خدشه دار کند، و در نتیجه باعث دور شدن مشتریان از شما و در نهایت کاهش درآمد شما شود.اگرچه Down شدن سایت امری اجتناب ناپذیر است، اما روش های پیشگیری از آن بسیار ساده است.

چرا Down شدن سایت مسئله مهمی است؟


به صورت خلاصه مشکلاتی که بعد از Down شدن سایت رخ می دهد، عبارتند از:

  • افزایش مشتریان ناراضی از وب سایت و خدمات
  • صدمه دیدن اعتبار تجاری وب سایت
  • کاهش رتبه سایت در موتورهای جستجو
  • از دست دادن مشتریان بالقوه و فعلی
  • کاهش درآمد

روش هایی برای جلوگیری از Down شدن سایت :

استفاده از CDN

شبکه های CDN (Content Delivery Networks) به عنوان لایه ای میان سرور و کاربران استفاده می شوند که سرعت و سهولت دسترسی به سایت را افزایش می دهند CDN . شبکه‌ای از سرورهای کَش را در مکان‌های مختلف در سراسر جهان به کار می‌گیرد که نسخه‌ای از محتوای سایت را در آن ها ذخیره کند تا کاربران بتوانند با سرعت بالاتری به سایت دسترسی داشته باشند.
به این ترتیب، CDN به عنوان یک بافر عمل می کند که می تواند حتی زمانی که سایت از کار افتاده باشد، آن را به کاربران نمایش دهد. علاوه بر این CDN راه حلی مفیدی برای قطعی های کوتاه است، همچنین می تواند از ورود ربات های مخرب به سایت جلوگیری کند و همچنین با تجزیه و تحلیل آدرس های IP، به فیلتر کردن ترافیک سایت کمک کند.

انتخاب هاست مناسب

انتخاب هاست مناسب برای جلوگیری از خرابی سایت بسیار مهم است. شرکت ارائه دهنده خدمات هاستینگ باید بتواند ورود حجم بالای ترافیک را مدیریت کند. در یک کسب و کار آنلاین که کاملا بر اساس وب سایت کار می کند، و انتظار ورود ترافیک زیادی را دارد، نمی توان با استفاده از هاست بی کیفیت و ارزان، ریسک کرد.

تهیه نسخه پشتیبان

گرفتن بک آپ منظم از داده ها باید جزو روتین شما باشد زیرا همیشه احتمال Down شدن یا خرابی سایت وجود دارد. بنابراین مهم است که یک نسخه پشتیبان تهیه کنید و داده ها را در صورت امکان به صورت محلی و در فضای ابری ذخیره کنید. بسیاری از ارائه دهندگان هاست ابزارهایی برای بکاپ گیری از داده های سایت را ارائه می دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *