جهت مشاوره رایگان تماس بگیرید

صفحات ۴۰۴ چیست و چگونه مي توانيم اين صفحات را مديريت كنيم ؟

اشتباه بخشی غیر قابل حذف از روند بهبود يك سايت است. پس طبیعی است که در سایت ها نیز اشتباهاتی را مشاهده کنیم. با اینحال وقتی این اشتباهات در وبسایت کارخانجات یا شرکت ها رخ دهند؛ شرایط به مراتبط بدتر خواهد بود. حتما شما هم حداقل یکی دو مرتبه به صفحات ۴۰۴ برخورده اید. کارخانجات و شركت هاي بزرگ تمام توان خود را به کار می برند تا کاربرانشان صفحه ۴۰۴ را تجربه نکنند. اما هر چقدر هم تلاش کنید؛ برخورد با صفحات ۴۰۴ اجتناب ناپذیر است. پس لازم است مطمئن شوید کاربرانتان با وجود دیدن صفحه ۴۰۴ بازهم در سایت شما باقی می مانند. این کمترین کاری است که می توانید انجام دهید. در ادامه پس از توضیحاتی درمورد این خطا، راه هایی برای سود بردن از این صفحات معرفی خواهیم کرد.

خطای ۴۰۴ چرا اتفاق میفتد؟

خطای ۴۰۴ یکی از خطاهای استاندارد HTTP است که به معنای عدم وجود صفحه ای است که قصد مشاهده آن را داشته اید. ممکن است این صفحات را جابجا کرده اید یا نام آن ها را تغییر داده اید. باید حواستان باشد آدرس جدید این صفحات را جایگزین آدرس های قدیمی کنید. رایج ترین دلیل اتفاق این خطا لینک های خراب است.

اما چگونه مي توان اين صفحات را مديريت كرد ؟

۱.تمامی صفحات با خطای ۴۰۴ را پیدا کنید.

پیدا کردن تمامی صفحات خطا ۴۰۴ مانند کلیدی است که نه تنها با استفاده از آن می توانید کاربران خود را به صفحات دیگری منتقل کنید؛ بلکه می توانید دلیل اصلی وجود این صفحات را پیدا کرده و ایرادات را رفع کنید. برای اینکار می توانید از ابزار Webmaster Tools استفاده کنید. این ابزار صفحاتی که دارای خطای ۴۰۴ دارند را به شما معرفی می کند و منبع این خطاها را اعلام می کند.

۲.مطمئن شوید صفحه خطای ۴۰۴ با طراحی سایت شما مطابقت دارد.

هیچ چیز بدتر از دیدن صفحه خام و پیش فرض ۴۰۴ که هیچ مسیر بازگشت یا محتوایی ندارد نیست. هدف شما باید ایجاد صفحه ای باشد که از طراحی سایت شما بهره برده باشد. این صفحه باید شامل متنی باشد که لحن دلجویانه داشته باشد. همچنین ضمن اینکه توضیح می دهد چرا این اتفاق افتاده است؛ راه های دسترسی به بخش های مختلف سایت را نیز در اختیار کاربر قرار دهد. و در آخر راهی برای برقراری ارتباط با تیم پشتیبانی نیز داشته باشد چرا که ممکن است هنوز شما نمی دانید که این صفحه دچار مشکل شده است.

3. صفحه ۴۰۴ باید شامل چه چیزی باشد.

همانطور که گفته شد دلایل زیادی وجود دارد که باعث می شود کاربران شما با صفحه ۴۰۴ برخورد کنند؛ ولی دلیلی وجود ندارد که شما راهی را برای بازگرداندن آن ها به سایت آماده نکرده باشید.

تحقیقات نشان می دهد تنها ۲۳ درصد از کسانی که با صفحه ۴۰۴ مواجه می شوند برای یافتن صفحه مورد نظر خود مجدد تلاش می کنند. شما به راه حلی احتیاج دارید که شانس خود را برای حفظ کاربر بالا ببرید. و جعبه جستجو همان راه حل است. به این طریق به کاربر خود شانس مجددی می دهید تا صفحه مورد نظرش را پیدا کند.

همچنین برای این صفحه نوار آدرس دهی در نظر بگیرید. اگر نوار آدرس دهی در اختیار کاربران قرار نگرفته باشد، آن ها سریع از کلید back استفاده می کنند. اگر کاربر شانس دومی برای بازگشتن به سایت نداشته باشد، مطمئنا با استفاده از جستجوگر های مختلف سایت های دیگری را برای یافتن مطلب مورد نظرشان پیدا می کنند.

۴. شوخی کردن را فراموش نکنید.

خلاق باشید. صفحه ۴۰۴ نباید فقط متن خسته کننده ای باشد که توضیحاتی را درباره خطا و اتفاقی که افتاده است به کاربر می دهد. صفحه ۴۰۴ را طوری طراحی کنید که با مخاطب ارتباط برقرار کند و حتی با خنداندن آن ها احساسی را بوجود آورد که آن ها فراموش کنند که در صفحه خطا هستند. حتی ضمیمه کردن یک عکس خنده دار می تواند گزینه ای برای استفاده در طراحی این صفحه باشد.