جهت مشاوره رایگان تماس بگیرید

فروشگاه اینترنتی چیست و چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟

فروشگاه اینترنتی وب سایتی است که دارای محصولات دیجیتالی یا فیزیکی می باشد و در فضای اینترنت اطلاع رسانی می کند و محصولاتش را به فروش می رساند.

 راه اندازی فروشگاه اینترنتی می‌تواند زمینه‌ساز تحول در بسیاری از مشاغل باشد. در چند سال اخیر علاقه مردم به خرید آنلاین افزایش پیدا کرده است. به همین دلیل داشتن یک سایت فروشگاهی می‌تواند زمینه را برای یافتن مشتریان جدید فراهم آورد. به دلایل زیر راه‌اندازی یک فروشگاه اینترنتی باعث افزایش درآمد خواهد شد:

1- در یک کسب و کار سنتی تعداد مشتریان محدود است. امّا با راه اندازی فروشگاه اینترنتی می‌توان مشتریانی به گستردگی ایران(یا حتی جهان) را جذب کرد و به همین نسبت افزایش درآمد داشت.

2- با راه اندازی فروشگاه اینترنتی می‌توان بر روی برندینگ کار کرد. تبلیغات اینترنتی باعث مطرح شدن یک کسب و کار و افزایش درآمد خواهد شد.

3- در تعطیلات و زمانی که فروشگاه‌های فیزیکی تعطیل هستند می‌توان به مشتریان خدمات داد و درآمد داشت.

یک فروشگاه اینترنتی  در واقع ویترین کسب و کار محسوب می‌شود. مشتریان شما می‌توانند با مراجعه به وب سایت شما اطلاعات کاملی را درباره برند و محصولات‌تان بدست آورند.

ویژگی‌های یک فروشگاه اینترنتی خوب:

در هنگام راه اندازی یک فروشگاه اینترنتی باید به ویژگی‌هایی توجه داشت که باعث افزایش رضایت مخاطب شوند:

1-تجربه کاربری(UX)

کاربران باید هنگام ورود به یک سایت اینترنتی بتوانند به سادگی نیازهای خود را تامین کنند. اگر کاربر بتواند به سادگی آن چیزی که به دنبال آن است را بیابد. قطعا مجدد برای خرید به آن سایت فروشگاهی مراجعه خواهد کرد.

2-واکنش‌گرایی

امروزه بسیاری از کاربران با گوشی موبایل خود به یک فروشگاه اینترنتی سر می‌زنند. به همین دلیل واکنش‌گرا بودن (Responsive) یک سایت فروشگاهی اهمیت زیادی دارد.

3-تنوع کالا

زمان راه اندازی فروشگاه اینترنتی باید به تامین کالا توجه داشته باشیم. تنوع کالا و ارائه رنگ‌ها و سایزهای مختلف می‌تواند رشد تجربه کاربران از یک فروشگاه را به همراه بیاورد. سایت فروشگاهی باید توانایی نمایش  ویژگی‌‌های مختلف محصولات را داشته باشد.

4-پشتیبانی

یکی از موضوعات مهم در راه اندازی فروشگاه اینترنتی ارائه خدمات پشتیبانی به مشتریان است. با راه اندازی فروشگاه اینترنتی کار تمام نمی‌شود بلکه باید سعی کرد با ارائه خدمات مناسب، رضایت مشتریان را بدست بیاوریم. افزایش رضایت مشتری یک برند را در خاطر ماندگار خواهد کرد.

5-پرداخت آنلاین

راه اندازی فروشگاه اینترنتی بدون داشتن یک سیستم پرداخت یار امکان پذیر نیست. برای سایت فروشگاهی می‌توان از درگاه‌های پرداخت بانکی یا درگاه‌های واسط استفاده کرد. هم چنین دریافت نماد اعتماد الکترونیکی باعث افزایش اطمینان مخاطبان به یک فروشگاه آنلاین خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *