جهت مشاوره رایگان تماس بگیرید

چرا كاربر پسند بودن سايت اهميت دارد ؟

امروزه دنیای اینترنت در دسترس بیشتر افراد جامعه قرار دارد و بستری بدون مرز برای تبلیغات و معرفی برند شما است. داشتن وب سایتی که فعالیت ها شما را به اطلاع کاربران برساند و کسب و کار شما را به افراد معرفی کند، راهی هدفمند به سوی موفقیت برند شما می باشد. کارشناسان بازاریابی معتقدند وب سایت شما، هویت کسب و کارتان در فضای اینترنت است. به همین جهت زیبایی و روان بودن آن به افزایش محبوبیت شما میان مشتریانتان کمک شایانی می کند.

وب سایت در واقع، محل شرکت و یا فروشگاه شما در دنیای مجازی است و محصولات و خدماتتان، محتوای درج شده در صفحات سایت خواهد بود. از این رو همان اندازه که به ویترین و ظاهر دفتر کار فیزیکی خود اهمیت می دهید باید طراحی ظاهر وب سایتتان را نیز مهم بشمارید. تاثیراتی که یک ویترین جذاب می تواند بر جذب مشتری بگذارد، بر همگان آشکار است. در نظر داشته باشید که این تاثیرات را در دنیای اینترنت می توانید با وب سایتی جذاب و چشم نواز به دست آورید.

مهمترین نکته در طراحی یک سایت سادگی و روان بودن روال کاری آن است. به عبارت دیگر اگر بخواهید وب سایتی حرفه ای و جذاب طراحی کنید لازم است در استفاده از امکانات بااحتیاط پیش روید. اگر تمام امکانات و ویژگی هایی که می دانید را در یک وب سایت پیاده سازید، به احتمال زیاد صفحه ای شلوغ و درهم پیچیده خواهید داشت. چنین سایتی کاربران را فراری می دهند. استفاده بیش از حد از ویژگی های حتی خوب، می تواند نتیجه ای نامطلوب در پیش داشته باشد.

کاربران اینترنتی اغلب عجول هستند و می خواهد به سرعت مطلب مورد نظرشان را بیابد. در این زمان شلوغی صفحات وب سایت آن ها را سردرگم نموده و مجبور به ترک سریع سایت شما می کند. در این زمان شما با افزایش نرخ ترک سایت خود مواجه شده و یافتن علت آن برایتان دشوار خواهد بود.

چه راهکاری برای مقابله با این مشکل دارید؟ چطور صفحات وب سایت را از اطلاعات اضافی و ناکارآمدپاکسازی نماییم؟

طراحی ساده و مینیمال (Minimalism) در این سال ها طرفداران بسیاری به خود اختصاص داده است. در این طراحی کاربران به دور از هر گونه اطلاعات مزاحم، می توانند درخواست های خود را پیگیری نمایند و با سرعت بیشتری نتایج مورد نظرشان را بیابند. از این جهت تمایل آن ها به وب سایت شما افزایش یافته و دفعات مکرر به آن سر می زنند.

اگر بخواهیم علت موفقیت این سبک طراحی ها را بررسی نماییم،شاهد جلب توجه دو عامل شفافیت و سادگی خواهیم بود. توجه داشته باشید حین پاکسازی وب سایت از اطلاعات ناکارآمد، به اشتباه ابزارهای موثر در فروش و بازاریابی را کنار نگذارید!