جهت مشاوره رایگان تماس بگیرید

تیزر تبلیغاتی چیست ؟

تبلیغات یکی از اولیه ترین و اصولی ترین عناصر شناخته شدن در میان مشتریان است در این میان داشتن تیزر تبلیغاتی به خصوص برای محصولات جدید مانند یک سکوی پرتاب است. امروزه با گسترش تکنولوژی، تبلیغات از شکل سنتی خود فاصله گرفته و تبلیغات بصری در رسانه های تصویری محبوبیت گسترده ای پیدا کرده است. هر کسب و کاری چه برای معرفی چه برای جا انداختن محصولش نیازمند تبلیغات است و طبق آمار، افراد تبلیغات بصری را به انواع دیگر ترجیح می دهند خصوصا اگر  ژانر داستانی داشته باشد. که این ویژگی را دقیقا می توان به تیزرهای تبلیغاتی نسبت داد.

اما تیزر تبلیغاتی چیست و چند نوع تیزر تبلیغاتی داریم ؟

تیزر تبلیغاتی نوعی آگهی است که قبل از آگاهی کامل راجع به محصولی، در قالب ویدیو، عکس، ایمیل و … ظاهر می شود و تلاشش این است که با سرنخ دادن و نشانه، حس کنجکاوی بیننده را در مورد محصول بر انگیزد. تیزر تبلیغاتی معمولا کوتاه و خلاصه است و اطلاعات زیادی در اختیار بیننده نمی گذارد و در واقع هدفش این است تا زمان رونمایی کامل محصول، ذهن بیننده را مشغول کند. در این مرحله پیامی به شما منتقل شده است اما نصفه و نیمه و اصلا نمی دانید قرار است چه اتفاقی بیفتد یا اصلا محصول چیست و چه کارایی دارد.

انواع تیزر تبلیغاتی

در حالت کلی ۳ نوع تیزر تبلیغاتی وجود دارد:

  • تیزر تبلیغاتی رئال
  • تیزر تبلیغاتی انیمیشن
  • تیزر تبلیغاتی رئال انیمیشن

تیزر رئال

به تیزرهای تبلیغاتی که به صورت فیلم هایی با انسان های واقعی در محیط واقعی فیلم برداری می شوند و خود محصول واقعی را نشان می دهند تیزر رئال می گویند. معمولا تیزر های رئال استوری لاین یا خط داستانی مشخصی را دنبال می کنند و سعی در دادن پیامی خاص به بیننده دارند. برای بهتر متوجه شدن اینکه تیزر رئال چیست، می توانید تبلیغات تلویزیونی را در نظر بگیرید که معمولا عده ای افراد برای تبلیغ محصول، یا با هم مکالمه می کنند یا ویژگی های محصول را توضیح می دهند و معمولا برای قشر خاصی ساخته نمی شوند و برای تمامی سنین مناسب هستند.

از نمونه تیزر های رئال می توان به تبلیغات تلویزیونی روغن اویلا اشاره کرد که معمولا واقعیتی را در آشپزخانه یا خانواده ای را که دور هم جمع شده اند و غذا می خوردند نشان می دهد و بیشتر تمرکزش بر نشان دادن محصول است.

تیزر انیمیشن

 تیزر انیمیشن نوعی از تیزر گرافیکی است که توسط نرم افزارهای کامپیوتری در قالب انیمیشن ساخته می شود و شخصیت های داستان و فضا کاملا غیر واقعی و کارتونی هستند. این دسته از تیزر ها معمولا برای تبلیغ اسباب بازی یا در کل محصولاتی که با کودکان و نوجوانان در ارتباط است به کار می رود.

تیزر رئال انیمیشن

این نوع از تیزر ها ترکیبی از دو نوع بالا می باشند، یعنی افراد حقیقی را با تصاویر انیمیشین ترکیب می کنند. این نوع از تیزر معمولا برای تبلیغ خوراکی یا محصولات آموزشی کودکان و نوجوانان به کار می رود.

به عنوان مثال تبلیغات برند چی توز بیشتر تمرکزش بر این نوع از تیزر است.

 

کاربرد تیزر تبلیغاتی :

تیزر های تبلیغاتی برای موارد بسیاری به کار می روند از جمله:

  • استفاده برند ها از تیزر برای معرفی محصول جدید و یا بهبود محصولات قبل
  • پخش فیلم های تبلیغاتی در سینماها
  • پخش تیزر بین سریال ها
  • استفاده از تیزر در وب سایت کمپانی
  • استفاده در شرکت ها و جلسات کاری
  • استفاده در کنفرانس ها و مطبوعات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *