جهت مشاوره رایگان تماس بگیرید

مراحل طراحی یک سایت تاثیر گذار در دیهوک

برای اینکه یک سایت تاثیرگذار را طراحی کنیم باید موارد زیر را در نظر داشته باشیم:

۱. روانشناسی مشتری

در اولین مرحله برای افزایش تاثیرگذاری وب سایت در ذهن مخاطب باید به درک درستی از کاربران رسید. برای دستیابی به این درک اقدامات زیر ضروری است:

شناخت مخاطب

هر کسب و کاری دارای پرسناهای مختلفی است. برای شناخت پرسانا می‌توان از ابزارهایی نظیر سرچ کنسول و گوگل آنالیتیکس استفاده کرد. یکی از ویژگی‌های کسب و کارهای دیجیتال این است که به راحتی می‌توانند به داده‌های ارزشمندی از مخاطبان خود دسترسی پیدا کنند.

واکنش مناسب به رفتار مخاطبان

در کسب و کارهای آنلاین، از آنجایی که مشتری و فروشنده ارتباط مستقیمی با هم ندارند به راحتی نمی‌توانند از احساسات یکدیگر مطلع شوند. به همین دلیل داشتن یک روابط عمومی دیجیتال(DPR)  یا سیستم مدیریت ارتباط با مشتریان(CRM) می‌تواند بسیاری از سوء تفاهم‌ها را برطرف کند و موجب افزایش تاثیرگذاری وب سایت در ذهن مخاطبان شود.

آگاهی بخشی

یکی از ویژگی‌های سایت‌های حرفه‌ای این است که به مخاطب اطلاعات مورد نیازش را انتقال می‌دهد. شفافیت و ارائه محتواهای درجه یک باعث ایجاد ذهنیّت مثبت و سازنده در مخاطبان خواهد شد.

بررسی نفع و ضرر

مدیران سایت های برتر سعی می‌کنند همیشه خود را در کنار مخاطبان قرار دهند. آنها با بررسی نفع و ضرر مخاطب در یک موضوع به او اطلاعات مناسبی را ارائه می‌دهند.

۲. هویت بصری

طراحی سایت تاثیرگذار اتفاق نخواهد افتاد، مگر اینکه به هویت بصری دقت شود. بعد از اینکه به شناخت درستی از پرسنای مخاطبان دست پیدا کردیم باید عناصر هویت بصری را برای طراحی سایت حرفه‌ای در کنار یکدیگر بچینیم.

استفاده درست از رنگ، فونت، المان‌ها، تصاویر، لوگو و.. بر اساس هویت برند باعث می‌شود تا مخاطب پس از ورود به یک سایت به شخصیت برند به خوبی پی ببرد. در هویت بصری به ۲ مولفه زیر باید توجه ویژه‌ای کرد:

۱. رابط کاربری

فراموش نکنیم که یک وب سایت برای مخاطب طراحی می‌شود. پس در زمان طراحی هر جزیی از سایت، به افزایش تاثیرگذاری وب سایت در ذهن مخاطب توجه داشته باشیم.رابط کاربری نیز یکی از مهمترین عوامل مؤثر در تحت تاثیر قرار دادن ذهن مخاطب/کاربر می باشد.

۲. تجربه کاربری

تجربه کاربری مفهومی که در کنار رابط کاربری معنا و مفهوم جدّی پیدا می‌کند و از ویژگی‌های بارز در یک سایت حرفه‌ای است.اینکه کاربر بتواند در کار با یک وب سایت تجربه خوبی را به دست آورد از ویژگی طراحی سایت تاثیر گذار است.

۳. زیرساخت فنی در طراحی سایت حرفه ای

وقتی در مورد افزایش تاثیرگذاری وب سایت در ذهن مخاطب صحبت می‌کنیم، از زیرساخت فنی در طراحی سایت نمی‌توانیم غافل شویم. در طراحی یک سایت ما نیاز داریم تا به تهیه هاست یا سرور قدرتمندی بپردازیم.

این سرور می‌تواند بر روی سرعت سایت و زمان از دسترس خارج نشدن سایت تاثیر بگذارد. دو عاملی که می‌تواند به طور مستقیم بر بهبود تجربه کاربری و اعتماد کاربران به یک وبسایت موثر باشند.

همچنین از ویژگی های یک سایت حرفه ای سیستم مدیریت محتوا و قالب آن است. یک قالب حرفه ای باید رابط کاربری مناسبی را در اختیار کاربران بگذارد و دارای کد نویسی اصولی باشد تا کمترین مشکل و باگ را داشته باشد.

۴. قدرت کلمات و محتوا

زمانی که به دنبال طراحی سایت تاثیر گذار برای مخاطب هستیم نباید قدرت جادوی کلمات را فراموش کنیم. سئو یک بخش جدایی ناپذیر در طراحی سایت حرفه ای است. در سئو سعی می‌شود تا یک وب سایت با استفاده از کلیدواژه‌های مورد علاقه مخاطبان در صدر نتایج گوگل قرار بگیرد.

برای مطالعه بیشتر در مورد سئو وب سایت، مفاله “سئو چیست؟” را در وبلاگ آریاز مطالعه فرمایید.

با استفاده از ترافیکی که از طریق موتورهای جستجو به دست می‌آید، برندینگ آنلاین در یک سایت رقم می‌خورد. برندسازی از طریق وب باعث افزایش تاثیرگذاری وب سایت در ذهن مخاطب خواهد شد.

از طرفی دیگر با کمک بازاریابی محتوا می‌توان به پیاده‌سازی یک سیستمی پرداخت که با کمک آن پیام‌های تبلیغاتی و بازاریابی را به مخاطب به راحتی انتقال داد. با دادن اطلاعات به مخاطب از طریق مقالاتی که در وبلاگ منتشر می‌شود می توان نرخ تبدیل قیف بازاریابی را بهبود داد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گروه تبلیغاتی آزبکو - کانون آگهی سربرگ

لطفا بعد از پر انتخاب طرح و شعر و پر کردن فیلدها با شماره 09120758895 تماس بگیرید.