در این مقاله قصد داریم تا سه تا از ویژگی های اصلی یک محتوای خوب را مورد بررسی قرار دهیم.
محتوای هدفمند :
اولین نکته ای که در رابطه با تولید محتوای خوب باید در نظر گرفت ، این مسئله می باشد که مخاطبان محتوا چه کسانی هستند ، قصد ما از تولید محتوا چیست، با تولید محتوا در نظر داریم چه مخاطبینی را جذب کنیم، جامعه هدف مورد نظر ما با خواندن محتوا به دنبال حل چه موضوعی هستند.
محتوای دست اول :
دومین ویژگی یک محتوای خوب، این مسئله است که محتوا دست اول باشد.
در تولید محتوا همیشه خلاقیت حرف اول را می زند . یعنی محتوا کپی نباشد. زمانی که شما از محتواهای دیگران استفاده می کنید و در واقع محتوای آنها را کپی می کنید. در حال ضربه زدن به فعالیت های خود هستید.
مخاطب زمانی که با محتوای خوب، تازه و همراه با خلاقیت رو به رو می شود، به سرعت جذب آن می شود. بنابراین باید تمام سعی خود را بر این ویژگی متمرکز کنیم که محتواهای می بایست همراه با خلاقیت و نوآوری باشند.
زمانی که تعداد زیادی محتوا در موضاعات مشابه وجود دارند، تنها در صورتی محتوای شما مورد توجه قرار می گیرد که نسبت به دیگر محتواها ویژگی بارز دیگری داشته باشد
محتوای جامع و کامل :
هر چه محتوا کامل تر باشد هم می تواند روی سئو وبسایت تأثیرگذار باشد و هم اینکه مورد علاقه موتورهای جستجو خواهد بود. در کل مقالات کامل و طولانی نرخ پرش مخاطبین را به شدت کاهش می دهد. چرا که مخاطبین با مطالعه محتوای کوتاه سریع از آن گذشته و به سراغ دیگر وب سایت ها می روند و همین مورد در بلند مدت به سئو وب سایت و برند شما آسیب وارد خواهد کرد.
رعایت پاراگراف بندی :
تا جای ممکن در پاراگراف بندی محتواها بسیار دقت نمایید و برای مطالعه راحت تر مخاطب آنها را به پاراگراف های کوتاه تقسیم بندی نمایید. رعایت همین مورد می تواند به درک مطلب توسط مخاطبین کمک زیادی کند..
.
موضوعات كلي سايت