برند را می‌توان یک مفهوم جدید دانست که در عصر بازاریابی دیجیتال از اهمیت بیشتری برخوردار شده است. هر آنچه که باعث ماندگاری مشتریان قدیمی یک کسب و کار و جذب مشتریان جدید شود را می‌توان اثرگذاری برند نامید.
کسب و کارهای پیشرو سعی می‌کنند با استفاده از تکنیک‌هایی برند خود را بسازند. تاثیر زیاد وب سایت در برندسازی موجب شده تا علاوه بر کسب و کارهای آنلاین، کسب و کارهای سنتی نیز به سراغ  ساخت وب سایت بروند.

افراد بسیاری برای پیدا کردن پاسخ سوالات خود به سراغ وب سایت‌های مختلفی می‌روند. سایت‌هایی که بتوانند پاسخ درست‌تری به مخاطبان بدهند، این شانس را دارند که به دفعات مورد بازدید قرار گیرند. این بازدیدها باعث ماندگاری نام برند در ذهن مخاطبان خواهد شد.

در برندسازی به وسیله وب سایتسعی می‌شود تا نام یک برند با کلیدواژه‌ها یا با عباراتی تکرار شود که برای مخاطبان اهمیت دارند. انتقال اطلاعات به مخاطب به افزایش آگاهی او نسبت به یک موضوع کمک می‌کند. این آگاهی بخشی سبب می‌شود تا به مرور زمان اطمینان به برند در مخاطب ایجاد شود.

ماندگاری نام یک برند در ذهن مخاطب، موجب خواهد شد تا او در زمان خرید بتواند راحت‌تر تصمیم‌گیری کند و محصول یا خدمت را از برندی خریداری کند که بر روی برندسازی اینترنتی خود کار کرده است.

امّا در بین تمامی این ابزارها تاثیر وب سایت در برندسازی از بقیه بیشتر است. مهمترین دلیل این موضوع را می‌توان اینگونه دانست:

  1. دسترسی عمومی به آنها وجود دارد
  2. محتواهای روی وب سایت ماندگار هستند و می‌توان به دفعات از آنها استفاده کرد. همین موضوع باعث تقویت تاثیر وب سایت در برندسازی می‌شود.
  3. در محتوای وب سایت‌ها امکان به روز رسانی داریم. در حالی که در سایر محتواهای دیجیتال چنین امکانی به راحتی وجود ندارد.
  4. قابلیت اندازه گیری در وب وجود دارد و می‌توان به راحتی تاثیر وب سایت در برندسازی را سنجید
  5. دعوت به اقدام در محیط وب آسان‌تر پیاده‌سازی می‌شود
  6. امکان خلاقیت و نوآوری در آن به سادگی فراهم است
  7. به راحتی می‌توان به داستان سرایی پرداخت و مخاطب را با محتواهای وب همراه کرد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.